Home » , » Sibuk bukan penghalang sertai SUKOL

Sibuk bukan penghalang sertai SUKOL

Written By Jurnalis Shah Alam on Tuesday 5 June 2012 | 5.6.12

Pasukan Koleh Delima berpuas hati dengan hasil usaha berlatih dengan tekun. 




SHAH ALAM - Kolej Delima yang diwakili oleh pelajar Fakulti Perubatan UiTM Shah Alam, hari ini merangkul gelaran naib juara dalam permainan bola jaring sukan antara kolej (SUKOL).

Pasukan yang dikepalai oleh Nur Izzati Zaidin, 21, berkata, meskipun mereka sibuk menghadiri kelas dan membuat tugasan bukanlah penghalang untuk menyertakan diri sebagai peserta di dalam sukol.

“Saya berpesan kepada ahli pasukan untuk menyiapkan segala tugasan dengan awal untuk mengelakkan sebarang masalah.

"Mereka perlu bertanggungjawab untuk membahagikan masa agar pencapaian akademik seiring dengan kokurikulum," katanya.

Izzati juga menambah, disebabkan pasukannya terdiri daripada ahli baru, latihan intensif untuk kecergasan untuk stamina telah dilaksanakan.

Beliau sebagai ketua pasukan akan memastikan ahlinya untuk turun padang membuat latihan sekitar 5.30 hingga 5.45 petang di Padang Kompleks Sukan.

“Kami berpuas hati dan berbangga dengan pencapaian di dalam permainan bola jaring hari ini, walaupun hanya mendapat naib juara,” katanya.

Pada pusingan awal, pasukan Kolej Delima ini telah bertembung dengan Kolej Seroja, kemudian diikuti oleh Kolej Anggerik, Kolej Melati dan pusingan akhir bertembung dengan Kolej Mawar.

“Kami mengalamai “mental depression” untuk bertembung dengan Kolej Mawar kerana pasukan itu dianggotai oleh 3 orang pemain UiTM.

"Walaupun demikian, saya berbangga dengan Kolej Delima kerana telah membuktikan kesungguhan yang begitu baik sekali di dalam permainan tadi.” ujar Izzati.
Share this article :

0 comments:

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Jurnalis Shah Alam - All Rights Reserved
Template Modify by Creating Website
Proudly powered by Blogger