Home » » Kursus Pengurusan Jenazah tingkatkan kesedaran pelajar

Kursus Pengurusan Jenazah tingkatkan kesedaran pelajar

Written By Jurnalis Shah Alam on Thursday 20 December 2012 | 20.12.12


SHAH ALAM- Kesedaran anak-anak muda untuk menguruskan jenazah yang juga merupakan fardu kifayah dilihat ditahap yang kurang memuaskan yang mana rata-rata tidak mengetahui cara menguruskan jenazah dengan betul.

Sehubungan dengan itu, dengan keperihatinan pelajar komunikasi antarapersonal,Fakulti Komunikasi Pengajian Media,satu kursus pengurusan jenazah telah di laksanakan bagi memberi malah menambah pengetahuan para pelajar khususnya untuk menguruskan jenazah dengan betul.

Selain ceramah,penonton juga telah diberi latihan amali tentang cara-cara menguruskan cara jenazah dengan betul.Pengasingan tempat dan penceramah telah dilakukan yang mana penonton lelaki melakukan latihan amali di Dewan Serbaguna Melati manakala penonton perempuan pula melakukan latihan amali di surau yang berdekatan.

Lebih menarik,video amal palestin juga telah ditayangkan sempena kerjasama antara kedua belah pihak untuk memungut derma bagi rakyat palestin.Menurut Nurtressa Zakariah , 21 Pengarah program,penganjuran program ini secara tidak lansung telah mengubah persepsi sesetengah pihak terhadap fakulti komunikasi itu sendiri yang mana ramai yang berpendapat bahawa pelajar fakulti ini selalu disamakan dengan hiburan dan sebagainya.

Seramai 150 peserta telah menyertai kursus tersebut.’Program seumpama ini seharusnya di anjurkan setiap semester kerana ia memberi banyak manfaat”,kata Noor Amira binti Hassan,22,pelajar Fakulti Sains Pentadbiran dan Pengajian Polisi.
Share this article :

0 comments:

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Jurnalis Shah Alam - All Rights Reserved
Template Modify by Creating Website
Proudly powered by Blogger